ایازی با اشاره به اینکه توسل به قرآن التیام بخش مشکلات در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان است، گفت : با برگزاری مسابقات قرآن کریم زمینه فرهنگ سازی برای تحقق سبک زندگی قرآنی اسلامی فراهم می‌شود.
 
به گزارش راسخون، دکتر محمدهادی ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی‌قرآن کریم با بیان این مطلب که قرآن کریم نقشه راه مسلمانان در تمام موضوعات اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است خاطرنشان کرد: اگر تمامی مسلمانان خود را مقید به مبانی قرآن کریم بدانند و دور مفاهیم قرآن کریم جمع شوند، مطمئناً بسیاری از مسائل و مشکلات جوامع اسلامی برطرف می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم فضای تبادل فرهنگی بین جوامع اسلامی را فراهم می‌کند، تصریح کرد: خوشبختانه به برکت جمهوری اسلامی و تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه هر ساله مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با جدیت برگزار شده است.
 
وی به استقبال گسترده مردم از مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و با بیان این مطلب که گردهمایی قرآنی جهان اسلام در حوزه اقتصادی نیز تأثیرگذار است، افزود: از طریق گردهمایی قرآنی و آشنایی بیشتر جهان اسلام با یکدیگر ارتباطات اقتصادی نیز افزایش می‌یابد و همین امر به حل سوء‌تفاهم ها که از جانب دشمن دامن زده می‌شود منجر شده و جهان اسلام به جای غرب و آمریکا برای حل مشکلات اقتصادی به تبادل نظر با یکدیگر می‌پردازند.
 
دکتر ایازی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم مفاهیم قرآن کریم به باور قلبی ملت‌های مسلمان تبدیل شود، تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حرکتی است که زمینه‌ساز اهدافی می‌شود که مسلمانان در کنگره بزرگ حج آن را دنبال می‌کنند.
 
وی ادامه داد: باید سازمان اوقاف و امور خیریه که متولی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است برگزاری این قبیل مسابقات را در کشورهای مختلف اسلامی پیشنهاد دهد.
 
مشاور عالی شهردار تهران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما باید 10 میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم، افزود: باید از طریق برگزاری مسابقات و همایش‌های قرآنی، فرهنگ سازی برای تحقق سبک زندگی اسلامی قرآنی را فراهم کنیم.
 
وی به سازمان اوقاف و امور خیریه به خاطر برگزاری این قبیل مسابقات تبریک گفت و افزود: جای قدردانی از سازمان اوقاف و امور خیریه وجود دارد که به‌رغم وجود مشکلات، برگزاری این مسابقات استمرار داشته است.
 
دکتر ایازی به تلاش کشورهای غربی برای حرکت به سمت سلامت معنوی و روحی اشاره و خاطرنشان کرد: بحران معنوی در کشورهای غربی باعث شده که آنها دست به دامن کشورهای شرقی شوند تا این مشکل خود را برطرف کنند.
 
وی اضافه کرد: این در حالی است که تمسک مسلمانان به قرآن کریم تسکین دهنده آلام جوامع اسلامی است، چرا که گوش سپردن به تلاوت قرآن کریم آرامش روحی را در پی‌دارد.
 
به گفته وی، با گسترش فعالیت‌های قرآنی و توسل به معنویات، امید می‌رود تا شاهد حل و برطرف شدن مشکلات فرهنگی در کشور باشیم.
/2759/